11 Ağustos 2011 Perşembe

okurken erimek,imrenmek,Nazan Bekiroğlu...

        Şu sıralar Nazan Bekiroğlu'nun(sevgili yazıcım) İsimle Ateş Arasında  isimli kitabını bilmem kaçıncı kez okumaktayım.Her okuyuşumda bir kez daha hayran oluyorum sevgili yazıcımın kelimeleri anlamlı bir bütün haline getirirken sahip olduğu zerafete,estetiğe,kusursuzluğa...
        Çokça imreniyorum sevgili yazıcıma evet yazabilseydim böyle yazmak isterdim diyorum kendi kendime ve ekliyorum bu kitap tercüme edilemez bu kitap ancak kendi dilinde kendi coğrafyasında okunur diye.Sonra hayıflanıyorum dünya edebiyatından çevirilerini okurken bile büyük zevk aldığım kitapları kim bilir orjinal dilinde okusam nasıl olurdu diyerekten.Aslında konu bu değildi kitapta öylesine hoşuma giden bir parça var ki herkes okusun herkes mest olsun istiyorum.İşte o satırlar:     Kokuya ve onun sırlarına dair bilgim her gün artarken,bütün ruhların,bu arada Adem'in bile ruhunun yaratılmasından önce,mutlak bir Habercinin ruhunun yaratıldığını anlattı Nihade.Bu Peygamberi ruhun öyle bir ısı ve parlaklık taşıdığını ki dayanamayarak terlemeye başladığını.Her şeyi yaratan Rabb'in yere dökülen bu ter damlacıklarından gülün ruhunu yarattığını.Bu yüzden evren kendisi için yaratılan Peygamber ete kemiğe büründüğünde.yürürken kendisinden gülün ruhunun kokusu geldiğini ve dahi bu kokunun gülden Peygamber terine değil,Peygamber terinden gülün ruhuna ödünç verildiğini.Ezeli ruhu taşıyıcı bulunan ve bütün kokuların anası olan Peygamberî terden yaratıldığı için gülün kendisine bakanda tanışıklık duygusu ve bir hatıra uyandırdığını ,aynı anda dokunma ve gülümseme arzusu verdiğini.Ondan öğrendim.Ve gülün bana çok uzak ve eski bir bahçeyi hatırlatarak özlem ve acıyla gülümseme arzusu verdiğini böyle fark ettim.
                                                                   NAZAN BEKİROĞLU

5 yorum:

Kelebeğin Katibesi dedi ki...

Nazan bekiroglu Yaradanin naifliginin bilgisinin kibarliginin bir yansimasi adeta. Okunulasi bu guzel yazarin, okunuladi guzel yaziniza damlamasindan zevk duydum..
SEWgimle

dedi ki...

Kıskançlık addedmeyin lütfen ama benim de gözdelerimdendir Nazan Hoca :) Onun öğrencisi olmayı çok isterdim. Düşünün okurken nasıl zevk alıyorsunuz birde ktüde yeni edebiyat derslerinize giriyor.
On kez okunsa ancak anlaşılabilecek bir yazar her seferinde yeni şeyler keşfetmek gibidir. Liseyi yeni bitirmiştim İsimle Ateş Arasındayı okuduğumda altını çizdiğim cümlelerim vardı kenarda sakladığım tekrar okumalı :)

gulce dedi ki...

Okumakkk kadarr aktarmakkk da cok önemlı cok guzelll ellerıne emegıne saglık hem okuyupp hem bızlere aktardıgın ıcın..

...hayal... dedi ki...

kelebeğin katibesi ve gülce çoook teşekkür ederim güzel yorumlarınız ve iltifatlarınız için :)

lâ:kıskanır mıyım hiç bilakis kendim gibi bir N.B meftunu daha bulduğum için nasıl sevindim anlatamam yazıda da dediğim gibi herkes okusun herkes mest olsun istiyorum :)
ne kadar paylaşımcı ve iyiyim Allah'ım :)

AslıASLI dedi ki...

Nazan Bekiroglu'nu bilirdim de hiç okumamıştım. Ta ki geçen sene bir arkadaşım, isimle ateş arasında adlı kitabını bana gönderene kadar. Daha ilk sayfalarından itibaren beni büyüledi, hemen arkadaşımı aradım ve uzun uzun yazar ve kitabını anlattı bana :)

O kelimeleri nasılda sihirli imişçesine kullanmış, bayıldım ve sanırım üç kez falan okudum :) çok iyi bir kitap ve çok iyi bir yazar..