14 Ağustos 2011 Pazar

teknede iftar davetimiz

       
 Son iki yıldır babamın işi sayesinde misafirlerimizle teknede iftar yapmak nasip oluyor.Tekne ayarlama işini babam hallederken işin mutfak kısmıyla da annem ilgileniyor.

                                       
                                       Bütün yemekler bizim mutfakta pişiyor;teknede afiyetle yeniliyor

     
Salatalar,iftariyelikler,zeytin yağlıllar,baharatlar... tuzluktan peçeteye herşey tarafımızdan hazırlanılıp götürülüyor.Hal böyle olunca birkaç gün önceden hazırlıklarımız başlıyor.Unutulan hiçbir şeyin telafisi yok teknede bu yüzden liste hazırlayıp kontrol memurluğu yapmak bana düşüyor bütün yük omuzlarımda anlayacağınız (!)  : )


          Tekneye varınca hummalı bir çalışma başlıyor örtüler seriliyor, salatalar,iftariyelik tabaklar hazırlanılıyor,(binlerce din kardeşimizin açlıkla mücadele ettiğini düşünerekten her türlü abartıdan uzak tuttuk menümüzü)

   
Geriye şaheserin resmini çekip iftarı beklemek kalıyor...Ardından misafirlerimiz birer ikişer gelmeye başlıyor veee teknemiz boğazın şu sıralar pek de serin olmayan sularında ilerlemeye başlıyor .


 Boğaz köprüsünün altından geçerken işittik ezan seslerini ve ardından dualar ederek yedik hurmalarımızı içinde bulunduğumuz nimetlere binlerce şükrederek.

               
                        Akşam namazları için Emirgân Camisi'nde mola verip,boğaz sefamıza devam ettik,


 Annem ve benim için sefa kısmı yemekler bittikten sonra başlıyor.Bütün endişeler son buluyor ya bir şey unutursak,ya yemekler yetmezse,ya.... diye devam eden evhamlarımızı boğazın sularına bırakıyoruz : )

     
         Bütün aile bir arada olmanın verdiği mutluluk ve misafirlerimizi memnun etmiş olmanın haklı rahatlama hissiyle geçtik dönüş yoluna ve bitirdik günümüzü.


 Babamın fotoğraf çekmeyi çok seven amcası,Yaşar amca,yüzlerce fotoğraf çekti o gün buradaki tencere,masa fotoğrafları dışında hepsi onun objektifinden.Ricam üzerine bana da gönderdi tüm fotoğrafları ama ben en çok şu yukarıdakini beğendim seksen küsür yaşındaki dedemle sekiz yaşındaki kardeşimin tatlı sohbetinin fotoğrafını :)
 Unutmadan ilk fotoğraftaki karton poster de neşe kaynağı,tatlı ve sanatçı ruhlu kuzenime ait : D

15 yorum:

BuRCu dedi ki...

Güzel bir iftar olmuş gerçekten. Hep birlikteliğin ve huzurun mekanı gibi tüm fotoğraflar.

yemyeşildeniz dedi ki...

çok güzel bir iftar olmuş. 3 sene önce bizim geleneksel okul iftarını teknede yapmıştık, gerçekten çok zevkli oluyor.

esved dedi ki...

ne güzel bir organizasyon bayıldım misafirleriniz ne kadar şanslı...:)

Siyah elma dedi ki...

ben de en son fotoğrafa bayıldım :)
Maşaallah :)

Rümeysa Erdoğan dedi ki...

çok hoş olmuş...aferin sana

elif" dedi ki...

ne kadar güzel bir organizasyon kıskandım valla :)

bırtutamkekik dedi ki...

bayıldım bu fikre:)
her ne kadar zahmetli de olsa,o atmosrferin tadını alanların yaşadığı huzur,sizi mutlu etmeye yetmiştir...
takipçisiyim güzel paylaşımlarının....
bende beklerim sayfama,...
sevgiler..

KelebekGibi dedi ki...

Blogunu söyle bir gezindimde cok güzel, özellikle ekledigin resimleri begendim. Bu arada deden ve kardesinin resmi gercekten sevgidolu :)

Unknown dedi ki...

Harikasınız..
Yemekler,boğaz,tekne..
Bir iftar ancak bu kadar anlamlı ve güzel olabilir..
Rabbim nice nicelerine kavuştursun inşAllah..
Sevgilerimle..

...hayal... dedi ki...

tembel blog sahibesi tüm yorumlara toptan teşekkür eder güzel gören gözlere selam eyler...

Nisan dedi ki...

bunu çok sevdim ya! maliyeti fazla oluyordur yalnız değil mi?bir de yemek sonrası bulaşıklar falan onları düşündüm nedense =))
ama çok zevkli! akrabalarla yapılan organizasyonlara bayılıyorum, sondaki fotoğrafa da hayran kaldım=))

Z.B.S. dedi ki...

Haha kuzen süpersin:) çok özendim be!! bendemi blog oluştursam ne:)) bu arada iltifatlar için sağolasın neşe kaynağı,tatlı ve sanatçı ruhlu falan...

...hayal... dedi ki...

kuzencim onlar iltifat değil gerçekler :)
ayyy sende blogger ol lütfen lütfen çok eğlenceli sende gelirsen daha da eğlenceli olur eminim :)

...hayal... dedi ki...

Nisan:hani derler ya gönüller bir olsun diye hep beraber olunca tabaklar masalarda bir anda toplanıyor :)

Z.B.S. dedi ki...

Tamamdir kuzen açıyorum blog birkaç güne senide kardeş blog sitesi ilan edicem:))