8 Aralık 2011 Perşembe

bir baş yapıt projesi

   
 Ne zamandır aklımdaydı.
İzleyecektim.
Konu ağırdı ben ise çok hassas.
Sağlam  ruh halinin sağlam  kafayla birlikte olduğu bir zamana ihtiyacım vardı.
Acele etmedim.Bekledim.Geçtiğimiz pazar günü Nazi işgalini ele alan bu filmi; ünlü yahudi yönetmenin  objektifinden izledim.Konuyla ilgili izlediğim üçüncü filmdi, life is beatiful ve the pianist'in ardından.Bu sefer nefretimi ve önyargılarımı bir kenara bıraktım. Zulme uğramış bir milletin zulmettiği insanları da düşünmemeye çalıştım. 


İçindeki tek rengin küçük kızın paltosuna ait olduğu bu filmi gerçekten tüm soğuk kanlılığımla izledim.
Kürklerinden çıkıp esir düşenleri,  kaçışanları,  saklanan minik çocukları, her an ölüm korkusuyla çalışan esirleri, öldürülenleri ,ateş edilen cesetleri, yetmeyip bir de ölüsü yakılanları izledim.
Bir cesede duyulan nefreti izledim.
Bir damla göz yaşı dökmesem de üzülemesem de ; bu apaçık  vahşetti.
Benim nefretimin haklı sebepleri olsa da vahşeti haklı göstermiyordu.
Neydi Hitler'in bunca öfkesinin sebebi?
 Neydi onu bu denli insanlıktan çıkaran?
 Evet kararımı verdim yakın zamanda okunacaklar listesine aldım ''Kavgam''ı.Bu öfkenin sebebini anlayabilmek için.
Filmin konusu ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Bu baş yapıt projesini başlatma amacım film izlemek değil dilimi geliştirmek olsa da ; Almanların ingilizce konuşması pek komik geldi bana film Almanca olsa çok daha etkileyici olurdu o zaman da ben izlemezdim ya...

1 yorum:

Rabia :) dedi ki...

schindlers list ve the pianist benimde ne zamandir "izlenecekler" listemde

umarim birgün banada bakmak nasip olur (âmin :) )