26 Şubat 2012 Pazar

anneme benzemek / benzeyebilmek

    Yandaki resmi gördüğüm ilk andan itibaren seninle ilgili bir yazı yazmak hep aklımdaydı anneciğim. Doğum gününde yazmayı planladım ama yazamadım.
   Bir film eleştirisi, kitap analizi ya da  kendimle ilgili bir şey yazmak kolayda söz konusu çok sevdiğim ve değer verdiğim insanlar olunca ne yazacağımı şaşırıyorum ; bu yüzden mazur gör anneciğim bu gecikmiş yazıyı .
   Sana benzetilmenin beni ne kadar çok mutlu ettiğini yeni yeni fark ediyorum aslında fiziksel açıdan pek de benzemediğimizi bilsem bile : ). Geçenlerde arkadaşlarımla konuşurken konu annelerimize benzetilmeye geldi. Herkes annesine benzetilmekten ne kadar keyif aldığından bahsetti. Arkadaşım F. yakın zamanlarda annesinin eski bir arkadaşıyla karşılaştığını söyledi ve bu eski arkadaşın F.'yi annesine çok benzettiğini ve F.' yi tanımamasına rağmen sırf bu benzerlikten ötürü gözlerinde ve sözlerinde oluşan sevgiyi,  muhabbeti  anlattı. Bizim asıl hoşumuza giden bu bence diye de ekledi. Bu konuşmanın üzerine pek çok şey netlik kazandı bende. Evet sana benzetildiğimde sendeki tüm güzel hasletlerin bana da aktarılmasıydı beni mutlu eden. Senin gibi ince düşünceli ,  hassas , nezaketli görülmek ; bu muazzam önyargılarla muamele edilmek çok güzeldi. Bunu biraz geç olsa da idrak edebildiğim için çok mutluyum.Çünkü bunu idrak ettiğimden beri sana benzemek/benzeyebimek için daha çok çaba sarf ediyorum. Ve çokça şükrediyorum  önce bir annem olduğu için , sonrasında senin gibi bir anneye evlat olarak dünyaya geldiğim için. İnşAllah şükretmeye bize verilen güzelliklerle , hayırlarla dolu bir ömürde hep devam ederim. Biraz geçte olsa doğum günün kutlu olsun annecim daha nice faydalı, sağlıklı, huzurlu yıllarda hep yanımda olman duasıyla...

NOT: Genelde bir yazı yazdıktan sonra yanlış yazdığım kelimeleri bulması için veya anlamın düştüğü yerleri göstermesi için anneme okuturum , fikrini alırım. Bu sefer malumunuz annem okumadan yayınlıyorum. Umarım hatalarımı mazur görürsünüz.

8 yorum:

sungin dedi ki...

Herkes annesini sever ama bunu böyle ince, ayrıntısıyla idrak edebilmen, asıl güzel olan da bu. Çok güzel yazmışsın :)
Ama tabi senin aldığın her tebrik aslında annenedir, çünkü sonuçta seni sen yapan o olmuştur :) ...
Bir de, "annesine değer veren kişi değerlidir" veya "annesine değer veriyorsa bir kişi değerlidir" bence...

ikibocekbircicek dedi ki...

çook güzel olmuşş.. ahhh ahh benide anneme benzeten çıkar mı acep ?? genelde kızkardeşimi benzetirler :(

buarada annende çok şanslı... benimde evladım böleeeee anlatırmı tatlı tatlı...
ALLAH HAYIRLI EVLATLAR YETİŞTİRMEYİ NASİP ETSİN HEPİMİZE ..

Ela dedi ki...

Anneciğin bu yazını okurken onu seyretmek isterdim. Sanırım gözlerinde ışıltılı bir mutlulukla bulurdum onu. Anneciğinize ve size selam ve sevgiler:)

bırtutamkekik dedi ki...

anneciğin ne kadar güzel bir insan ki,böylesine naif bir insan yetiştirmiş..
hürmetle öperim ellerinden anneciğinin..
seninde yüreğine kalemine sağlık canım..
baki muhabbetlerimle..
:)

n. salt dedi ki...

senin her yönden donanımlı yetişmen için çokca eleştirsemde Rabbime her daim şükrediyorum benim kızım olduğun için....

...hayal... dedi ki...

anneciiiim biliyorum benim her yönden mükemmel olmamı istediğini umarım hayallerindeki gibi bir evlet olabilirim :)

Z.B.S. dedi ki...

Ay ay ay ne güzel, sadece maşallah demek istiyorum. Allah-u Teala sizi ayırmasın inşallah.

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

bende anneme benzemekten gurur duyuyorum ve benzemekten gurur duyduğum bir annemin olmasından:)
umarım onlar gibi annler oluruz