5 Mart 2012 Pazartesi

Amanda 1800'lu yıllarda Bennet'ların malikanesindeyken Lizzy neredeydi?





        Severdim ben bu kitabı hem döneminin sosyal yapısını çok iyi yansıttığı için hem de sonunda herkesin yüzü güldüğü için. Kitabı diğerlerinden ayıran en önemli özelliği ise ; şüphesiz Jane Austen'ın özenle kurduğu düşündürücü ve naif cümlelerdi. Bu kadardı benim için.  Ne zaman ki Austen'ın hayatını öğrendim. Kitapta Elizabeth'in yerine kendisini, çok sevdiği ablasının yerinede Jane'i koyduğunu anladım.İşte o zaman bir daha okudum.Bir insanın hayallerini en ince ayrıntısıyla okumanın verdiği keyifle çevirdim sayfaları.
Filmlerini izlesem de okumanın tadı bambaşkaydı, o zamanlarda yaşıyormuş gibi hissetmek Bennet'ların evine 6.kız olarak konuk olmak okuyarak mümkündü.




Yapımcılar boş durmamışlar madem bu kitap hala çok okunuyor.Modern dünyada insanlar kitaptaki hayata özeniyor bizde onları 1800'lerin İngiltere'sinde Bennet'lara misafir edelim demişler : ).Ve LOST IN AUSTEN adında dört bölümlük mini bir dizi çekmişler.
Kahramanımız Amanda sıkı bir Austen hayranı, öyle ki  kitap  elinden hiç düşmüyor. Bir gün banyosunda Elizabeth Bennet'la (Lizzy)  karşılaşınca hikayemiz başlıyor.




Lizzy Amanda'nın hayatına girerken; Amanda'da kendini Bennet'ların malikanesinde buluyor.Sonuçta ortaya eğlenceli bir mini dizi çıkıyor.Ne çok şey değişmiş iki yüz yılda, değer yargıları ne kadar yozlaşmış görme imkanı buldum.
Herbiri kırkar dakika halinde dört bölümden oluşmuş bu diziyi izlerken ben çok keyif aldım.

İzledikten sonrada aklıma Jetgiller ve Taş devri çizgi filmlerinin kahramanlarının yer değiştirdiği bölüm geldi.Benim en sevdiğim bölümdü.Bu zamanda seyahat olayı her daim hoşuma gitmiş : )
İzlemek isteyenlere iyi seyirler...



7 yorum:

Nisan dedi ki...

wow wow! tam bana hitap eden bir şey bu, hemen bulup izlemeliyim :)
bu arada aşk ve gurur'u Keira Knightley'nin oyunculuğuyla izlemişsindir umarım, vazgeçilmezimdir de :))
ek olarak: bizim eski Jane Eyre de diziydi zaten 4 bölümlük. Geçenlerde Anna Karenina ve Emma(Jane Austen)'nın da 4er bölümlük dizilerini gördüm, izleyeceğim. Haberin olsun dedim;)

Ela dedi ki...

Bu mini diziyi bana sizden önce tavsiye eden bir kuzenim var benim :)

Z.B.S. dedi ki...

Bu kitabı severim, kitaptan ötürü. Filmini severim o da kitaptan ötürü...

...hayal... dedi ki...

nisan: izlemez olur muyum hiç KEİRA'yı :)
aaa Anne Karenina ile ilgili hiçbir şey izlemedim izlemek isterim Emma'nın da filmini izlemiştim ama dizisinide izleyebilitem çok yüksek :)


ela:hmm kuzeninize kendimi çok yakın hissettim hatta o kadar yakın ki...


z.b.s:sanırsam böyle bir kısır döngünün içindeyim bende :)

UmutsuzEvKedisi dedi ki...

Postu okumaya korktum aslında çünkü "Pride and Prejudice"nin kitabıı okuyorum.Teyzemde var bu kitap ama ben bitirene kadar eve dönmemiz gerekti :((( Son 100 sayfayı okuyamadım ama çok çok beğendim bu kitabı...Bir de belki okumuşsundur ama bence Charlotte Brontë'nin Jane Eyre'ini de okumalısın...Kusura bakma canım biraz uzun bi yorum oldu :)))

...hayal... dedi ki...

ne kusuru sevgili beti :) benim için her yorum ayrı bir mutluluk kaynağı :) Jane Eyre benimde favori kitaplarımdandır hatta bir kaç post geride de ondan bahsetmiştim :)

UmutsuzEvKedisi dedi ki...

Hemmen o postu da okuyorum o zaman :D